Як перезапустити туризм в Україні після пандемії COVID-19

Введення туристичних ваучерів та кредитних ліній для внутрішніх подорожей, підтримка внутрішнього сполучення та ціни на квитки з можливими субвенціями, відтермінування податкових зобов’язань для підприємств у HoReCa — все це дасть поштовх для подальшого розвитку туризму в Україні.

Таку думку висловив координатор ініціативи з розвитку туристичної галузі у ЄБРР (Україна) Денис Торхов під час презентації звіту ЄБРР та ЄС щодо наслідків пандемії COVID-19 у туристичному секторі України.

«Унаслідок кризи після пандемії коронавірусу представники всесвітньої галузі туризму й гостинності очікують, що більше мільярда туристів цього року скасують заплановані подорожі, що спричинить падіння показників галузі на 80% у порівняні з 2019 роком, — говорить Торхов. — Але український туристичний сектор перебуває у відносно хорошому становищі в кризі через домінуючу частку внутрішніх компонентів у туристичній економіці».

Експерт зазначає, що ключові проблеми України випливають із заниженого потенціалу.

«Туризм зазвичай не сприймається як економічно важливий сектор та залишається поза увагою влади. Маркетинг є недостатньо ефективним: Україна в світі не сприймається як приваблива туристична дестинація та все ще страждає від негативного іміджу з точки зору безпеки. Приватний сектор у туризмі не включається офіційно в управління галуззю», — коментує він.

Торхов підсумовує, що саме системні та регуляторні зміни є обов’язковим кроком для подальшого розвитку сектору, адже:

— система статистичних даних про туризм не забезпечує належне планування та прийняття рішень;

— податок на туризм потребує системного узгодження з найкращими міжнародними практиками;

— внутрішня транспортна система наразі не підтримує розвиток туризму для значної частини України.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua