У ХНАТОБ/СХІД OPERA з успіхом відбулася прем'єра опери «Попелюшка».

На власному прикладі мотивуємо вас, поціновувачів наших інтернет-ресурсів, дотримуватись здорового глузду, шукати гармонію у непростий час та власноруч розфарбовувати життя яскравими фарбами.

Завдяки програмі єПідтримка мали можливість потрапити на прем'єру опери «Попелюшка», відбулись 11, 12 і 13 лютого у ХНАТОБ / СХІД OPERA.

Це постановка на харківській сцені у новому форматі сучасних театральних технологій. Унікальність обумовлена цілою низкою інновацій та експериментів, яких прагне театр останніми роками. Незважаючи на те, що сама опера була створена 1895 року, для театрального світу її постановка і донині вважається рідкістю, що пояснюється складністю вимог до режисури та вокалу, яку ставили свого часу композитор Жуль Еміль Фредерік Массне та лібретист Анрі Каен, оновлюючи всесвітньо відому казку Шарля Перро. А от прем'єра «Попелюшка» Ж. Массне відбулася 24 травня 1899 р. у паризькій Опера-комік. І ще до кінця року пройшло близько 50 її показів! Ймовірно, публіка була у захваті, інакше б дирекція театру навряд чи б дозволила такий блискучий прем’єрний каскад.

Сучасна ж масштабна постановка поєднала стару добру казку, яку люблять і дорослі і діти, французьку класичну музику, фантастичні костюми і декорації, неймовірні світлові та мультимедійні ефекти. Та, найголовніше, подарувала можливість сповільнити буденну швидкоплинність та перенестись у казкову феєрію.

Наступні постановки опери «Попелюшка» у Харківському національному академічному театрі опери та балету імені М. В. Лисенка заплановано на квітень. Тож тим, хто не встиг на лютневі прем’єри чи хоче ще раз насолодитись театральною постановкою, радимо дочекатися весняної афіші.

А наразі хочемо поділитися з вами цікавими фактами про постановку нашої харківської «Попелюшки».

  • Спеціально для опери було створено надзвичайно виразні динамічні рухомі конструкції та унікальні дизайнерські костюми. А синтез світла, дизайнерського вбрання та мультимедійної композиції став органічним доповненням до складних вокальних партій.
  • Одна з особливостей опери Ж. Массне «Попелюшка» є те, що партію Принца написано для сопрано. Отже, виконувати її має дівчина. Незважаючи на те, що у більшості постановок партію було транспоновано для тенора, постановники у ХНАТОБ все ж таки вирішили не відхилятися від задуму композитора.
  • Знайти партитуру «Попелюшки» Ж. Массне було досить важко – принаймні, у нашій країні її не було. Зі значними труднощами, за допомогою Alliance Française de Kharkiv, її відкопіювали у Франції з рукописного екземпляра, на якому стоять цифри 1894, 1895 та 1896 і підпис Massenet на останній сторінці. Ймовірно, цей екземпляр належав самому композитору, а може навіть був написаний його рукою. Тож з цією вкрай необхідною для оперного виконання рідкісною партитурою з оркестровими голосами і працювала творча група проєкту.

#ХарківщинаТуристична
#театр #вистава 
#східопера #хнатоб