Музеї та закінчення карантину: безпека відвідувачів та персоналу.

В силу поступового виходу з карантину в декількох регіонах та країнах, музеї, для того щоб відкритися належним чином, повинні переглядати та оновлювати протоколи охорони здоров'я. В той час як національні норми змінюються залежно від конкретної еволюції пандемії COVID-19, існують деякі основні заходи, які можна вжити (можуть бути прийняті) для збереження здоров'я відвідувачів та персоналу.

ПІДГОТОВКА ДО ПРИЙОМУ ПУБЛІКИ

  •     Визначте максимальну кількість відвідувачів, які можуть бути допущені до музею;
  •     Визначте максимальну кількість відвідувачів, які можуть одночасно перебувати в експозиційній залі, рекомендується встановити максимальну кількість людей на квадратні метри, щоб забезпечити відстань у 1,5 м. між кожним відвідувачем;
  •     Визначте середній час відвідування, щоб встановити часові інтервали;
  •     Продумайте поетапне відкриття експозицій та виставок;
  •     Налаштуйте систему бронювання, наскільки це можливо: онлайн, по телефону та / або електронною поштою. Запустіть систему онлайн-квитків, які відвідувачі біля входу в музей зможуть сканувати самі;
  •     Розгляньте можливість зміни графіку роботи;
  •     Виділіть певні години для прийому конкретних груп відвідувачів (наприклад, відвідувачі від 65 років);
  •     Забороняйте доступ до музею особам з симптомами захворювання;
  •     Проінформуйте публіку про всі обмеження, що діють в музеї на веб-сайті (якщо такий є) та перед входом у музей.

ДОСТУП ГРОМАДСЬКОСТІ: АДАПТАЦІЯ ДО ПОТОКУ ВІДВІДУВАЧІВ

  •     Намагайтеся уникати черг  на входах та касах;
  •     Зробіть наземні розмітки, лінії, щоб забезпечити збереження рекомендованої відстані у 1,5 м. між відвідувачами;
  •     Забезпечте рекомендовані відстані між відвідувачами та стійками реєстрації, касами, наприклад можна встановити скло для захисту персоналу та відвідувачів;
  •     Закрийте гардеробні кімнати, які потребують присутності персоналу (шафи можна залишити у доступності, якщо вони регулярно дезінфікуються), щоб уникнути зайвих контактів;
  •     Слідкуйте за  напрямком руху екскурсій, запобігайте зіткненню груп в експозиційних залах .
  •     Екскурсії та освітні проекти можуть бути запропоновані відвідувачам. За умови дотримання безпечної відстані між учасниками, також  необхідно визначити конкретні часові інтервали для групових відвідувань та обмежте кількість учасників;
  •     Відкриття загальних комерційних майданчиків (кав’ярня, книгарня, магазини) регулюються спеціальним національним законодавством.

ДОСТУП ПУБЛІКИ: ПОСИЛИТИ ЗАХОДИ ЩОДО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

  •     Встановіть дезінфікуючі дозатори на вході до музею та розмістіть попереджувальні знаки, щоб заохотити відвідувачів дотримуватися чинних рекомендацій щодо охорони здоров’я.
  •     Забезпечте доступ відвідувачів до туалетів, де вони зможуть мити руки з милом та гарячою водою, надайте перевагу одноразовому гігієнічному матеріалу та адаптуйте цей доступ до чинних правил соціального дистанціювання (маркування на землі тощо);
  •     Переконайтесь, що пристрої, такі як аудіо-гіди, навушники та інше подібне обладнання систематично дезінфікуються після кожного використання;
  •     Обладнання для людей з інвалідністю, та пристрої з кнопками управління, які використовуються в освітніх цілях, варто постійно чистити дезінфікуючими засобами;
  •     Внутрішні двері залишайте відкритими (якщо це можливо), інакше їх потрібно дезінфікувати після кожного використання.

ДОСТУП ПУБЛІКИ: ОБМЕЖЕННЯ ДОСТУПУ В РАЗІ ПОТРЕБИ

  •     Обмежте доступ до приміщень, які не можуть бути повністю дезінфіковані;
  •     Закрийте інсталяції (наприклад, сучасне мистецтво), які передбачають взаємодію з відвідувачами;
  •     Ліфти повинні бути зарезервовані для людей з обмеженою рухливістю, забезпечуючи дотримання відстані у 1,5 м. між відвідувачами. Кнопки управління потрібно дезінфікувати після кожного використання;
  •     Якщо загальні приміщення не дозволяють застосовувати правила соціального дистанціювання, можна розглянути коригування розкладу відвідування та руху відвідувачів.

РЕЦЕПЦІЯ ТА БЕЗПЕКА ПЕРСОНАЛУ

  •     Працівники служби охорони повинні бути присутніми на стійці реєстрації та в експозиційних залах, аби не тільки контролювати необхідну відстань між відвідувачами та експонатами, але й забезпечувати рекомендовану відстань між самими відвідувачами. При необхідності, щоб гарантувати безпеку експонатів та відвідувачів, можна збільшити кількість персоналу;
  •     Забезпечте персонал відповідним захистом (захист біля касових апаратів, маски, дезінфікуючі засоби), що є обов’язковою умовою для прийому відвідувачів.

ПРИБИРАННЯ ТА КОНСЕРВАЦІЯ

  •     Збільшіть яприбирання відповідно до національних норм;
  •     Усі приміщення музею, які доступні для публіки, прибирайте щодня, як мінімум;
  •     Для забезпечення збереження музейних колекцій див. також оновлені рекомендації з цього питання;

В ОФІСІ

  •     Продумайте  адаптивний план дій у надзвичайних ситуаціях;
  •     Подовжуйте виплатидля подальшої мінімізації пересування персоналу;
  •     Зони, доступні для персоналу, повинні дезінфікуватися відповідно до національних рекомендацій;
  •     Загальне обладнання, яким користуються кілька працівників, потрібно регулярно дезінфікувати. У разі відсутності стандартів дезінфекції – обладнання використовувати не варто;
  •     Персонал повинен щодня прибирати свої робочі місця за допомогою серветок на основі спирту, або паперових рушників, незалежно від загального прибирання;
  •     Будь-який працівник, діяльність якого не вимагає присутності на робочому місці, повинен продовжити працювати з дому, відповідно до національних норм.

Нарешті, рекомендується, аби музеї, які не в змозі забезпечити все необхідне з поданих вище рекомендацій, продовжували перебувати на карантині.

Джерело інформації: «Музейний простiр» із посиланням на англомовне джерело ІСОМ Ukraine