МетроСвіт, що надихає: ювілей і сучасність харківської підземки.
Харківський метрополітен щодня лишається справжнім серцем нашого міста. Для когось він просто транспорт, для інших – укриття та безпечний простір, для багатьох – символ стійкості та сили Харкова. І навіть якщо урочисті дати вже позаду, ми все одно маємо безліч приводів, щоб згадати, як творилася ця підземна легенда.
Сьогодні пропонуємо вам 5 цікавих фактів про наше метро – до його 50-річчя і для натхнення кожного, хто щодня крокує його станціями.
50 років тому 23 серпня 1975 року було відкрито рух на перший гілці Харківського метрополітену – Холодногірсько-Заводської.
Сьогодні наша підземка складається з трьох ліній та 30 станцій загальною протяжністю 38,45 км. Висловлюємо слова шанування метробудівникам та працівникам нашої підземки! Вдячні за те, що робите наше життя більш безпечним, зручним, швидким і пунктуальним!
- Станція «Вокзальна» – була запланована як перша станція Харківської підземки. Гідрогеологічні умови спорудження станції були надзвичайно складними. За одну годину у тунелі надходило близько 230 кубічних метрів води! Як основний метод боротьби використовували заморожування ґрунту: було пробурено близько 500 свердловин, куди компресори через розсолопроводи закачували охолоджений розчин хлориду кальцію або хлориду натрію. Якість заморожування перевіряли за допомогою ультразвуку.
- Станція метро «Центральний ринок» створювалася із монолітного залізобетону за допомогою пересувної металевої опалубки. Так уперше у світі з'явилася склепінчаста станція, або «Харківський однозвід». Надалі за таким принципом були побудовані станції «Спортивна», «Турбоатом», «Армійська».
- Станція «Університет». Вона має неабияку висоту: не звичні 4,1 м, а цілих 5,85 м. Ширина платформи також збільшена з 10 до 13 метрів. І це наша перша двоярусна станція! А ще вона прикрашена оригінальними люстрами зі складною структурою та безліччю цікавих елементів.Станція метро «Палац Спорту». Під час облицювання колійних стін станції уперше були використані не коштовні мармури, а металоемалеві об'ємні елементи, основа
- яких відштампована зі сталі. Ці елементи були виготовлені на розташованому поблизу заводі емальованої посуди та заводі «Кондиціонер». «Палац спорту» не єдина станція з таким оздобленням. Придивіться уважніше і до інших наших станцій!
- Станція «Метробудівників» є триярусною, унікальною за своїми інженерно-конструкторськими особливостями та не має аналогів у метрополітенах світу! На нижньому ярусі знаходиться власне платформа, на середній винесена частина службових приміщень, а на верхньому розташовуються вестибюль, виходи до міста та перехід на «Спортивну».
Ці та інші цікавинки про нашу підземку можна дізнатися на екскурсії від Харківщина туристична за назвою «МетроСвіт. Харківський метрополітен від історії до сьогодення».