Спартак. Арам Хачатурян, балет. Прем'єра!

Спартак Денис Панченко, лауреат міжнародних конкурсів 
Фрігія Кристина Кадашевич
Красс Олексій Князьков, лауреат міжнародних конкурсів
Егіна Ірина Хандажевська, заслужена артистка України
Крікс Володимир Василенко
Директор школи гладіаторів Денис Онуфрійчук
   
Дирегент Дмитро Морозов, головний диригент Схід Opera, лауреат міжнародних конкурсів

 

СПАРТАК ГИНЕ, АЛЕ ... ПЕРЕМАГАЄ
Балет «Спартак» Арама Хачатуряна український балетмейстер Георгій Ковтун поставив в Михайлівському театрі (колишній МАЛЕГОТ в Ленінграді-Петербурзі) ще в 2008 році. Цей спектакль і сьогодні затребуваний, багато в чому відрізняючись від вже класичних трактувань Леоніда Якобсона, Ігоря Мойсеєва, Юрія Григоровича. У Харкові «Спартак» двічі (1967, 1979) ставив киянин Анатолій Шекера, а на прем'єрі був присутнім знаменитий автор музики (він навіть диригував першою дією). Звичайно, в ті часи волелюбні ідеї роману Рафаелло Джованьолі «Спартак» і його балетне втілення були пов'язані з утопічними планами радянського ладу зробити весь світ вільним від рабства і пригноблення. Але загальнолюдська сутність трагедії Спартака і його товаришів на тлі Римської імперії, що розкладається, була набагато очевиднішою та емоційно переконливішою. Представник нової генерації балетмейстерів, бунтар і фантазер, а по професії також каскадер, Георгій Ковтун надихався передусім буйними ритмами і терпкими гармоніями вірменського композитора. В результаті він створив динамічні, підкорюючі темпераментом сцени оргій і битв, любовних сцен і дуетів розбрату, аби показати нові, сучасні сенси картин з минулого. Ковтун ставить масові сцени так, що натовп стає виразником єдиного пориву, і в той же час устигає дати індивідуальні характеристики кожному з артистів. Уперше ми почуємо оновлену балетну партитуру, де зазвучить і почне рухатися на сцені потужний двигун дії хор - на сцені одночасно знаходитимуться близько 200 чоловік. Навіть звуки битви - брязкіт мечів, войовничі вигуки і гаряче дихання натовпу будуть в спектаклі прирівняні до елементів сценічної партитури. Незвичайно виразні у Г. Ковтуна і любовні сцени, віртуозні, майже акробатичні підтримки, шо викликають невгамовні оплески глядацької зали. Балетмейстер створив і нове лібретто, в якому не просто змінив імена багатьох персонажів, але по іншому інтерпретував образи, вчинки і сподівання героїв.

Яскравий, провокативний, насичений подіями, спектакль Г. Ковтуна об'єднує драму і танець, музику і спів, акробатику і каскадерські трюки. Вже навесні 2020 року нам пощастить побачити на харківській сцені нову версію «Спартака» Георгія Ковтуна, який досі з нашою балетною трупою не працював. Тож артисти чекають на зустріч з прекрасним майстром, а глядачам гарантовано яскраве, незабутнє видовище. Але в той же час і новий, гострий погляд на повстання рабів в Древньому Римі, проблеми свободи, любові і зради, які залишаються актуальними і в наші дні.